to همه چیز در مورد مونترآل Infos pratiques sur Montréal
25 mins ·

دوستان، تظاهرات و اتفاقاتی که در چند روز گذشته در کشورمان اتفاق افتاده، فرضیه ها و تحلیلهای بیشماری را در تمام مطبوعات جهان و شبکه های مجازی موجب شده است. هر روز هم اخبار جدید تری میشونیم و از آنجا که خودمان در ایران حضور نداریم، هر روز بیشتر سردرگم میشویم و نمیدانیم این حرکت بالاخره راه به کجا خواهد برد؟ تحلیل و پیش بینی شما به عنوان یک ایرانی از این تحولات چیست؟ تظاهرت به چه سمت و سویی میرود و با توجه به شرایط فعلی خاورمیانه، آیا روند تحول آن، نهایتا به نفع مردم ایران است یا ضرر آنها؟
اظهار نظر فقط با رعایت احترام به دیدگاههای دیگران

 

 

----

به جای تحلیل بهتر نیست حرکتی جمعی در راستای دفاع از حقوق مردم راه بندازیم؟
· Reply · 20m
 
محسن جان جامعه ایرانی مونترال اکثرا قانونی امدند اینجا و رفت و امد به ایران زیاد میکنن ..به خصوص که ایادی آخوند هم کم نیستن در این خرابه آباد..و حرکت اعتراضی به راحتی زیر ذره بین هستش..مگه اینکه سنجیده و تمام جوانب در نظر گرفته شود
Manage
· Reply · 10m
 
i
واینکه چند نفر پاشدن چند قدم هم راه رفتن. چیزی رو عوض میکنه آیا؟
Manage
· Reply · 5m
 
 
به نظر من ادامه اعتراضات(انقلاب)اما به دور از خشونت و دعوت از ارتش و نیروی انتظامی برای حمایت از مردم تا برگزاری یک رفراندم آزاد.
1
Manage
· Reply · 18m
Ali Modir
اول باید تحلیل صحیح و واقع بینانه ای از اوضاع داشته باشیم بعد در این زمینه موضع بگیریم و الا مثل انقلاب 57 معلوم نیست این دفعه چه بلایی سر مملکت بیاد. توی این چند روزه، صدها خبر ضد و نقیض شنیدیم.
3
 
با سلام، همون طور که خودتون اشاره کردید ما خارج از ایران هستیم و اخبار را از طریق رسانه ها دریافت میکنیم، که اعتبار زیادی به آن نیست چون به دلایل مختلف فیلتر میشود ، حتی رسانه های خارجی. به نظر من هر اظهار نظر غیر تخصصی از کسانی غیر از منتقدان سیاسی و آگاه به امور فعلی ایران، به فرمایش خودتون باعث سر در گمی بیشتر خواهد بود.
2
 
تشویق مردم جهت برگذاری اجتماعات مشابه در خارج از کشور در حمایت از مردم ایران .
1
متاسفانه آخوند جماعت هیچ امتیازی به غیر نمیده... و اصلاحات رو قبول نمیکنه به همین علت یا اعتراضات خاموش میشه یا خون وخونریزی راه میفته..
1
 
به نظر من این اعتراضات یه مشکل بزرگ داره، اونم اینکه هیچ جریانی اونو رهبری نمیکنه. این موضوع با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران خیلی خطرناکه...
4
Manage
· Reply · 15m
 
ما كه از وقتي يادمون مياد و فكر كردن رو ياد گرفتيم در حال خوندن تحليل ها و در حال تحليل هستيم خودمون. موضوع بسيار سادست، ملت حق و حقوقي دارند كه ناديده گرفته ميشه و سالهاي ساله با دروغ و نيرنگ دارن مردم رو گول ميزنند و مطالبات به حقشون كه مخصوصا در موا...See
· Reply · 12m
 
اون چیزی که مشخصه اینه که واقعا مردم دیگه از شرایط نابسامان مملکت خسته شدن,ولی متاسفانه مجرای مناسبی برای ابراز نارضایتیشون ندارند و احتمال اینکه به بیراهه کشیده بشه و خیلی ها بخوان از شرایط به نفع خودشون استفاده کنن خیلی زیاده.
1
 
من به شخصه با این جور انقلاب کردن موافق نیستم خصوصا که واقعا یک حرکت کور به نظر میاد و هیچ رهبری منسجمی هم نداره آزموده را آزمودن خطاست انقلاب پنجاه و هفت برا هفت نسل ایران بس بود ولی از اون طرف هم این مردم کارد به استخوانشان رسیده با این گرونی وحشتناک حقوقها با تاخیر پرداخت میشه البته اگه طرف اصلا طرف کاری داشته باشه اجازه اعتراض نمیدن دروغ پشت دروغ وعده پشت وعده انواع فساد و اختلاس خوب یه جایی ملت منفجر میشن . به نظر من ما که این ور گود نشستیم بهتره کسی رو تشویق نکنیم
منبه شخصه به لایک کردن عکسا بسنده میکنم

پ.ن. کسی از احمدی خبری نداره چند وقته بیانیه نداده دلمون تنگ شده
2
Manage
Like
· Reply · 10m
Ali Modir

r

با احترام به نظر شما دوست فرهیخته، کشورهای دیگه، دوست مردم ایران نیستند و فقط منافع خودشون رو میبینند و کاملا هم طبیعی است. برخی از این کشورها یه روز بهمون میگن تروریست و یه روز دیگه میشیم «گود پیپل»! فکرشو بکن که دولت عربستان و شیخکهای حاشیه ی خلیج فارس بشن دوست مردم ایران!

2
 
میشه بلاخره با چند تجمع واسه همونا پیام فرستاد.
Manage
· Reply · 5m
 
دوست عزيز من، در مناسبات جهاني، هم پيماني و رابطه با قدرتها ي جهان و همسايه ها و در نقطه مقابل اون دشمني و خصومت با كشورهاي نامبرده، جزو سر تيتر هاي اجرايي هر كشور هست و اين معادلات مدام در حال تغييرند، دليل تغييرات سر تيتر هاي معادلاتي اتفاقات جهاني و نحوه رويارويي يك ملت با ان مناسبات هست، اما از انجايي كه ملت ما حاكم سرنوشتشون نيستند و تنها از مجاري تكراري كه بر همه ما اشكار است در مراحل مشخصي مجبور به انتخاب بين اعضاي معرفي شده حاكميت هستند، و از انجايي كه اين انسانها به صورت پنهان ارتباطاتي با همان دول خارجي دارند، در طول عصر هاي متمادي سر تيتر هاي ازتباطاات خارجي تغيير نميكند. اما وقتي ملتي حاكم بر سرنوشت خودشون بشند ميتونند بنا به مقتضيات روز، انتخاب آگاهانه تري در مورد گزينه هاي پيش رو داشته باشند و طبعا انتخاب كشورهاي ثروتمند تر و دموكراتيك تر به عنوان همپيمانان خارجي منطقي غير قابل انكار خواهد بود. داستان خيلي مشخص است؛ روسيه تحميلي يا امريكاي انتخابي!
...
 
من به شخصه معتقدم که به نتیجه ای نمی رسه و دولت با سرکوب شدید مخالفان اونارو ساکت می کنه. هر چقدر سعی می کنم خوش بین باشم ولی نمی شه
Manage
· Reply · 6m