دویچه‌وله:

از بامداد سی‌ام اسفند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز شد. انتخابات این دوره همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا از ساعت ۸ صبح بامداد امروز (دوشنبه، ۳۰ اسفند/ ۲۰ مارس) آغاز شد و تا ششم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مطابق گزارش‌ها حضور داوطلبان در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر ایران که محل اصلی ثبت‌نام محسوب می‌شوند از نخستین دقایق گشایش این مراکز آغاز شد و در دو ساعت نخست بیش از ۱۰۰ نفر برای رقابت بر سر کرسی‌های شورای شهر پایتخت نام‌نویسی کردند.

در میان کسانی که پیش از ظهر دوشنبه برای ثبت‌نام در محل فرمانداری تهران حاضر شده‌اند نام برخی از اعضای کنونی شورای شهر مانند هادی ساعی و عبدالحسین مختاباد و چند شخصیت ‌نام‌آشنای اصلاح‌طلب از جمله ابراهیم اصغرزاده، شهربانو امانی و غلامرضا انصاری نیز به چشم می‌خورد.

شرایط نامزدی برای داوطلبان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی شوراها، داشتن ۲۵ سال سن، نداشتن سوءپیشینه، دارا بودن مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شهرهای و روستاها تا ۲۰ هزار جمعیت و داشتن مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرها و روستاها با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر است.

یکی دیگر از پیش‌شرط‌های نامزدی در انتخابات شوراها سکونت داوطلبان در حوزه انتخابی و شرط مهم‌تر "اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه" است که تشخیص آن بر عهده‌ی هیئت نظارت خواهد بود.

برو به آدرس