بی بی سی:

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی را "تغییرناپذیر و غیرقابل مذاکره" دانسته است.

آقای روحانی امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور(۲۰ سپتامبر) در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران به گزینه‌های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: "اگر تحت هر شرایطی آمریکا از این تعهد خارج شود، این بمعنی این است که دست ایران برای هر گونه انتخابی باز خواهد بود."

او البته گفت: "انتخاب ایران به هیچ‌وجه تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود" اما ایران گزینه‌های خود برای غنی سازی بیشتر را بررسی خواهد کرد.

آقای روحانی در عین حال افزود در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران گزینه‌های مختلفی دارد و تصمیم‌گیری ایران به عکس‌العمل اروپا نیز بستگی دارد.

رئیس جمهور ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه سی بی اس آمریکا مذاکره با دونالد ترامپ را "غیرواقع‌بینانه" خواند و گفت: "دونالد ترامپ به مردم ایران توهین کرده و در درجه اول باید از مردم این کشور عذرخواهی کند."

اشاره آقای روحانی به اظهارات دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان بوده است.

حسن روحانی با با رد اظهارات دیروز دونالد ترامپ در زمینه حمایت ایران از تروریسم پرسید: "باید دید در گذشته کدام کشورها از القاعده و طالبان و داعش حمایت کرده اند و چه کسانی با آنها در منطقه رویارویی کرده‌اند؟"

برو به آدرس