رادیو فردا:

محمود صادقی،‌ نماینده مجلس از تهران، در توئیتی با اعلام اینکه مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر در زندان اوین، تایید شده است، نسبت به تکرار وقوع آنچه «کهریزک دوم»‌نامید،‌ هشدار داد.

وی روز دوشنبه ۱۸ دی، نوشت:‌ «در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متأسفانه مرگ یکی از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در زندان اوین را تأیید کرد؛ به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید».

پیشتر کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ۹۶، روز یکشنبه ۱۷ دی، از درگذشت سینا قنبری در زندان اوین خبر داده بود.

این کمیته روز یکشنبه ۱۷ دی، افزوده بود که سینا قنبری، جوان۲۳ ساله تهرانی، که چندروزی بود در بند قرنطینه زندان اوین در بازداشت به‌سرمی‌برد، «به‌دلایلی نامعلوم جان سپرده است».

کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ۹۶ اعلام کرد که منبع این خبر، تعدادی از آزادشدگان بوده‌اند.

در این ارتباط، در همین حال،‌ طیبه سیاوشی، نماینده مجلس از تهران، روز دوشنبه با اعلام فوت سینا قنبری در زندان اوین به خبرگزاری ایلنا گفت که پس از پیگیری از مراجع مربوطه به وی اعلام شده که علت،‌ خودکشی بوده است.

او افزود: «این موضوع را از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی پیگیری کردم که اعلام شد این فرد جوان ۲۲ ساله دیپلمه‌ای بود که توسط نیروی انتظامی بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شده‌ است».

برو به آدرس