ایران‌وایر:

ماموران اداره اطلاعات شهرستان «عباس آباد» در مازندران، از ورود مادران و مادربزرگ‌های روستاهای این شهرستان به یک زمین خاکی فوتبال، به‌دلیل آنچه «هنجارشکنی» و «رفتار غیرقانونی» خوانده‌اند خودداری کرده‌اند.

آن‌ها حدود ۲۰ زن بودند که بین ۵۰ تا ۶۰ سال سن داشتند. تفریح‌شان در سال‌های گذشته، فوتبال بازی کردن در یک زمین خاکی بود و حالا متوجه شده‌اند که حضورشان در زمین خاکی و دویدن‌شان دنبال توپ، خلاف قانون است.

خودشان گفته‌اند که روزی تصمیم گرفتند به‌جای یکجا نشستن و گپ زدن، گاهی هم بدوند. یکی از جمع، پیشنهاد فوتبال بازی کردن در زمین خاکی روستا را می‌دهد و خیلی زود یک جمع صمیمانه از مادران و مادربزرگ‌های چند ده و روستا تشکیل می‌شود.

در هفته، دو ساعت فوتبال بازی می‌کردند. گاهی مردهای‌شان برای تشویق کردن آن‌ها می‌آمدند و گاهی هم در تنهایی خودشان بودند، اما هر چه بود، آن دو ساعت دویدن دنبال توپ و جوان شدن و فوتبال بازی کردن، زندگی‌ و روحیات‌شان را تغییر داد.

منبع ایران‌وایر به نقل از این مادران می‌گوید که امکانات زنان روستای «امرجکلا» به‌حدی پایین بود که نمی‌توانستند حتی کاور برای تیم‌‌های‌شان بخرند. پس تصمیم می‌گیرند که زنان هر تیم، از طریق روسری‌های‌شان مشخص شوند.

زمان یارکشی، زنان یک تیم روسری‌ها یا مقنعه‌های مشکی بر سر می‌کردند و زنان روبه‌رو، روسری‌های سفید یا روشن. تنها هزینه زنان امرجکلا، خریدن یک توپ بود که هزینه‌اش میان همه تقسیم می‌شد.

منبع ایران‌وایر می‌گوید که هفته  گذشته، ماموران اداره اطلاعات شهرستان عباس‌آباد، از ورود مادران و مادربزرگ‌های روستاهای این شهر به زمین خاکی امرجکلا جلوگیری می‌کنند.

این منبع به ایران‌وایر گفته است که سه مامور لباس‌شخصی، پس از جلوگیری از ورود زنان به آن‌ها گفته است که فوتبال بازی کردن زنان، تحت هر شرایطی در فضای باز ممنوع است و سن‌وسال زنان، دلیلی بر تغییر قوانین نمی‌شود.

ماموران به زنان روستای امرجکلا گفته‌اند: "اگر می‌خواهید واقعا فوتبال بازی کنید، بروید یک سالن اجاره کنید و در فضای بسته باشید."

برو به آدرس