دانشجویان پیشرو

۶۱ زندانی سیاسی زن زندان اوین در اعتراض به قتل حکومتی محمد قبادلو و فرهاد سلیمی و خطر اعدام دیگر زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که روز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ برای لغو مجازات اعدام و توقف فوری جرای حکم همه محکومین به اعدام، دست به اعتصاب غذای عمومی خواهند زد.

حال صفحه کاربری توماج صالحی با به اشتراک گذاشتن پیامی کتبی از توماج از حمایت و اعلام همبستگی این هنرمند زندانی با فراخوان زندانیان سیاسی زن اوین خبر داده است. توماج در این پیام گفته است: 

«در پی قتل محمد قبادلو و فرهاد سلیمی دو زندانی سیاسی، فردا پنجشنبه پنجم بهمن، توماج صالحی نیز همراه با ۶۱ زندانی سیاسی و عقیدتی در بند زنان زندان اوین، در اعتراض به این قتل‌ها و توقف آن‌ها اعتصاب غذا خواهد کرد.»

متن بیانیه اعلام اعتصاب غذای عمومی زندانیان سیاسی زن اوین که در صفحه اینستاگرامی نرگس محمدی منتشر شد: «روز سه شنبه یک بار دیگر سرزمین ایران شاهد به دار آویخته شدن جوانانش بود. محمد قبادلو در شرایطی به دار آویخته شد که حتی حکم قطعی برای اعدام وجود نداشت. خبر اعدام جوانان ایران، موجی از خشم و اعتراض را در جامعه رقم زده است.»

علاوه بر توماج صالحی، موجی از حمایت‌های گسترده در داخل کشور را هم شاهد بوده‌ایم که همگی از فراخوان زنان زندانی سیاسی اوین حمایت کرده‌اند.

از جمله این افراد می‌توان به اسامی چون مهدی یراحی، پدر نرگس محمدی، جوانا طیمسی (همسر محسن مظلوم زندانی سیاسی محکوم به اعدام)، ماریا محمودی (همسر محمد فرامرزی زندانی سیاسی محکوم به اعدام)، اعضای خانواده سپیده قلیان و تعداد وسیعی از زندانیان سیاسی سابق و فعالین اجتماعی و سیاسی اشاره کرد.

از همین رو، تشکل دانشجویان پیشرو، از این اعتراض زندانیان سیاسی زن زندان اوین به این جنایت جمهوری اسلامی پشتیبانی کرده و از همه دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان، جوانان، کارگران، معلمان و همه مردم آزادی‌خواه ایران دعوت می‌کند که اعتراضات خود به اجرای احکام اعدام و برای لغو مجازات اعدام را گسترش دهند.

می‌توان و باید روز پنجشنبه ۵ بهمن‌ماه، همزمان با فراخوان اعتصاب غذای عمومی زندانیان سیاسی، اقدامات اعتراضی گسترده‌ای را در داخل و خارج کشور به پیش برد تا به حکومت اعدامی نشان دهیم، در برابر جنایاتی که مرتکب می‌شود #همه_باهم_هستیم

متن بیانیه اعلام اعتصاب غذای عمومی زندانیان سیاسی زن اوین که در صفحه اینستاگرامی نرگس محمدی منتشر شد، به شرح زیر است:

«روز سه شنبه یک بار دیگر سرزمین ایران شاهد به دار آویخته شدن جوانانش بود. محمد قبادلو در شرایطی به دار آویخته شد که حتی حکم قطعی برای اعدام وجود نداشت. خبر اعدام جوانان ایران، موجی از خشم و اعتراض را در جامعه رقم زده است. زنان زندانی سیاسی- عقیدتی اوین در اعتراض به اعدام های اخیر و برای “توقف اعدام” ، روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه، در اعتصاب غذای عمومی خواهند بود‌‌. زنان زندانی برای زنده نگه‌داشتن نام اعدام‌شدگان و برای زنده ماندن صدها انسانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی در سراسر کشور در صف اعدامند ، مقاومت خواهند کرد و روز پنجم بهمن ماه ، اعتراض خود را با اعتصاب غذای دسته جمعی‌شان نشان خواهند داد. صدای ما باشید علیه اعدام.»