آقای صادق زیبا کلام، یکی از اساتید اصلاح طلب طرفدار جمهوری اسلامی، در نامه ای بلند و مستدل از حسن روحانی خواسته است که «جلوی روند غیر علمی اسلامی کردن علوم انسانی در ایران را بگیرد. در این نامه او یادآوری کرده که در سی و چند سال گذشته، رشته‌های علوم سیاسی، مطالعات منطقه‌‌ای، روابط بین‌الملل و تاریخ به واسطه رویکرد سیاسی، ایدئولوژیک و غیرعلمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آسیب‌های فراوانی دیده‌اند و به رشته‌های سترون، درمانده و ایدئولوژی‌زده تبدیل شده‌اند»

    زیبا کلام که خود از علاقمندان و مفسرین انقلاب فرهنگی 1358 می باشد، تاکید می‌کند که «در غرب هم علوم انسانی غربی وجود ندارد؛ آنچه هست، نگاه اندیشمندان، متفکرین و صاحب‌نظران مختلف پیرامون انسان، جامعه، مناسبات اجتماعی، تاریخ، فلسفه، اخلاق، هنر، مذهب، ماوراءالطبیعه و... است» و به درستی می گوید که «مفسرین علوم انسانی اسلامی به دنبال شستشوی مغزی دانشجویان علوم انسانی هستند تا در پایان تحصیل باورهای حکومتی پیدا کنند».

    متاسفانه ایشان در این نامه نیز همچنان «انقلاب فرهنگی 58» را تایید کرده و فقط نگران «درماندگی و ایدئولوژی زدگی» آن است. در حالی که پایه و اساس انقلاب فرهنگی 58 دقیقا بر ایدئولوژی انقلابی ـ اسلامی ساخته و پرداخته شده بود و به همین دلیل بلافاصله پس از تصویب آن، هزاران تن از اساتید با ارزش و دانشجویان شایسته ما را به عنوان «غرب زده» از دانشگاه ها اخراج کردند و ارزش علمی دانشگاه های ما را به شدت تنزل دادند.

شکوه میرزادگی

جولای ۲۰۱۷