ایران وایر:

در نوشتن درباره خزعبلاتی که فردی بنام وحید یامین‌پور درباره مسیح علی‌نژاد نوشته  لزومی نمی‌بینم. اولا فاحشه خواندن زنی که فعالیت‌هایش مورد پسند نیست یک عادت رایج در میان اجامر و اوباشِ عادی است چه رسد به رسد به نوع باشگاه خبرنگارانی‌اش.

 از آنجایی که یامین‌پور در یادداشتش به پری بلنده و تن فروشان شهرنو اشاره و آنها را تحقیر کرده است، لازم می‌بینم درباره‌ی آنها توضیح بدهم. من درباره شخص پری بلنده چندان اطلاعی ندارم اما در مورد عموم تن فروشان شهرنو (یا "قلعه"، محله‌ای که تا پیش از انقلاب محل اسکان بیشتر زنان تن‌فروش در تهران بود) مطالب و گزارش‌های موثقی خوانده‌ام. بر آن اساس، با قاطعیت می‌توان گفت که قریب به اتفاق این افراد، زنان مظلوم بدبختی بوده‌اند که با فریب، آدمربایی، جعل سند، وعده کار، به زور و یا بر اثر فقر مفرط به فاحشگی کشانده می‌شدند.

توضیح ضروری آنکه من پری بلنده را -همانطور که مشهور است- نمادی از آن زنان تن‌فروش و ساکنان شهرنو می‌گیرم و از آنجا که پری مذکور به خاطر قد بلندش به "بلنده" مشهور بوده، برای حفظ عدالت که از اوجب واجبات است (البته نه به اندازه حفظ نظام!)، وحید مذکور را که به خاطر حرفهای چرندش مشهور شده، به "وحید چرنده" ملقب می‌گردانم تا گروه دوم را نمایندگی کند.

برو به آدرس