کارلوس کیروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، اسامی ۲۴ بازیکن مورد نظر خود برای بازی با تیم‌های کره جنوبی و سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد که در این فهرست نام احسان حاج‌صفی دیده می‌شود اما اثری از نام مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی نیست.

شجاعی و حاج‌صفی بعد از بازی مقابل تیم مکابی اسراییل در لباس باشگاه یونانی‌شان در چارچوب لیگ اروپا، با خطر محرومیت از تیم ملی فوتبال ایران روبه‌رو شده بودند.

با این وجود، حاج‌صفی در روزهای اخیر با ابراز ندامت از بازی با باشگاه اسراییلی، در صفحه اینستگرام خود نوشت که «در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهد کرد».

این در حالی است که مسعود شجاعی با انتشار متنی متفاوت، اعلام کرد که حاضر نیست «از اسم و تصویر کسانی که از جان‌شان برای دفاع از وطن گذشتند، سوء‌استفاده کند».

بالا خبر تقاطع است، این هم متن کامل پاچه خاری احسان حاج‌صفی:

در این روزهای پرتلاطم مردم عزیز کشورمان در سوگ قهرمانان دلاور خود، هر روز فداکارانه شهیدی را در راه آرمان‌های انقلاب و امنیت میهنمان تقدیم می‌کنند. شهید قهرمان محسن حججی نمونه بارز این فداکاری‌هاست که هر انسان آزاده را به تعظیم و تکریم وا می‌دارد. ما نیز همچون هر ایرانی با غم و اندوه این دلاوری‌ها را می‌ستاییم. با کمال تأسف در این ایام، مردم عزیز کشورمان با رنجیدگی بحق اتفاقی که نمی‌بایست رخ می‌داد را به قضاوت نشستند، اما به یاد داشته باشید ما همواره برای نشاندن لبخند شادی بر لبان ۸۰ میلیون ایرانی تلاش کرده و آن را افتخاری برای خود می‌دانیم. ما همراه مردم پر افتخار ایران در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهیم کرد و مسلمان و ایرانی بودن را مایه سرافرازی و سربلندی خود می‌دانیم.

بدینوسیله یک عدد خاک عالم تو سر احسان حاج‌صفی پاچه خار ارسال میگردد. روزی خواهد رسید که پس از رهایی ایران و ایرانی از نکبت اصلاح ناپذیر حاکمیت فاشیسم دینی، پاچه خاران این ایرانی کُشان و ایران ویران کُنان برای توجیه رفتار ننگین خود به تته پته بیافتند، این خط و این هم نشان.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

عکس بالا، مسعود شجاعی که تا اکنون به معنی نام خود وفادار مانده است. 

پ.ن. به اینجا، اینجا و اینجا هم سرکی بکشید.