گفت و شنود شیوه ایده آل ترویج و تشویق فرهنگ حقوق بشر میباشد

فرهنگ حقوق بشر خواستار شهروندی فعال و مشارکتی در شناخت، بکارگیری و برقراری حقوق بشر میباشد، ضروری است که گفت و شنود بیش از مناظره مورد توجه قرار گیرد.

گفت و شنود با مناظره تفاوتی چشمگیر دارد. مناظره اساسا خصمانه و به طور بالقوه آزاردهنده میباشد، در مقابل گفت و شنود ذاتا فرهنگ مدارا، بدون خشونت و توانامند کردن را دا را میباشد.

اصول اساسی "مناظره" چیست؟

هدف از مناظره برنده شدن میباشد. روش استفاده شده در مناظره ها مطرح نمودن بحث های متعدد و ارائه استدلال های ضد ، حمله به نکته نظرات، پیدا کردن شکاف ها و چالشها، قضاوت درشخصیت، و زیر سوال بردن اعتبار طرف دیگرتنها با هدف غلبه بر رقیب میباشد. نتیجه نهایی برد یا باخت یا مساوی در بهترین حالت میباشد.

اصول ذاتی "گفت و شنود" چیست؟

در گفت وشنود، به دنبال کنجکاوی، حقیقت یابی، فهمیدن و رسیدن به اتفاق نظر از اهداف اصلی است. روش استفاده شده در گفت و شنود مطرح نمودن نظرات با احترام، ادعای عدم دانستن تمامی حقایق، تبادل نکته نظرات از یک دیدگاه برابر، شنیدن و درک مشتاقانه، ارزش نهادن به روند گفتگو، فروتنی و اذعان مشترک با هدف نشان دادن تمایل به یادگیری و حرکت به جلو با همکاری مشترک. نتیجه نهایی توانامند کردن و در مقابل توانامند شدن است.


بنابراین برای مشارکت فعال و بکارگیری افکار و نظرات مرکزی فرهنگ حقوق بشر، شیوه  گفتگو بیش از مناظره مورد توجه میباشد.

 

دیدگاه شما برای ما دارای اهمیت است.  لطفا نظرات و افکار خود را در زمینه های "مناظره" ، "گفت و شنود " و"گفت و شنود شیوه ایده آل ترویج و تشویق فرهنگ حقوق بشر میباشد" با ما در ميان بگذاريد.

امور هنری :

هنرمند : آنا فلیشا اوت

تولید هنری توسط: گروه رسانه ای ۱۲ گلبرگان، گفت و شنود در مقابل مناظره.، سال 2013:

 

درباره ۱۲ گلبرگان :  گروه رسانه ای 12 گلبرگان تلاش دارد تا اتحادیه ای از هنرمندان هنرهای تجسمی، موسیقیدانان، فیلمسازان، سینماگران، نمایشنامه نویسان، کارآفرینان اجتماعی و دیگران باشد که همگی گرد هم آمده تا قطعه رسانه ای الهام بخشی تولید نماید تا احترام به آندسته از حقوقی که توسط اعلامیه جهانی حقوق بشر حمایت میگردد را ترویج و تشویق نماید.

لطفا :

در Face Book به ما بپیوندید

در فضای مجازی ما را پیدا کنید

در تویتر با ما همراه شوید

http://www.Twitter.com/12Petals

لطفا اعضای خانواده، دوستان و دیگران را در این کار ترویجی فرهنگ حقوق بشر سهیم نمائید. پیشاپیش سپاسگذاریم.