دویچه‌وله:

احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد در جلسه هفتگی تفسیر قرآن خود به آنچه "برخی ابهامات در دفاع از سران فتنه و اعتراض به حصر آنان" عنوان شده واکنش نشان داد.

در ادبیات رسمی حکومت جمهوری اسلامی جنبش اعتراضی به نتایج اعلام شده انتخابات سال ۸۸ "فتنه"، و رهبران اصلاح‌طلبان، ازجمله دو نامزد معترض انتخابات، مهدی کروبی و میرحسین موسوی "سران فتنه" خوانده می‌شوند.

اظهارات علم‌الهدی ظاهرا واکنشی به سخنان سه روز پیش (دوشنبه سوم آذرماه) علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد است که بارها بازداشت خانگی موسوی و کروبی بدون تشکیل دادگاه و حکم قضائی را غیرقانونی خوانده است.

نماینده اصولگرای مجلس در نشست دانشگاه فردوسی که فایل صوتی آن در شبکه‌های اینترنتی منتشر شده، با اشاره به نقش رهبر جمهوری اسلامی در برخورد با موسوی و کروبی گفت: «نظر رهبری به حصر است و می‌گویند جرم این‌ها سنگین است و اگر محاکمه شوند حکم‌شان سنگین می‌شود و تاکنون با آنان ملاطفت شده است.»

مطهری به صراحت گفت، با نظر علی خامنه‌ای مخالف است زیرا او را معصوم نمی‌داند و "پیغمبر اسلام هم نمی‌تواند بگوید حکم فلانی سنگین است و بدون شنیدن دفاعیت آنها حکم صادر کند".

برو به آدرس