"من احساس غرور نمی کنم زمانی که می بینم ایرانیان در تبعید در رقابت‌های دختر شایسته جهان شرکت می کنند."

بالا بخشی از حرفهای چندی پیش سمانه زند،  نکبت السلطنۀ (عکس ↓) اعزامی حضرات زن ستیز به مراسم تازه راه افتادۀ "دختر شایسته جهان اسلام" در اندونزی است. به همین مناسبت در آنزمان نوشته ای تقدیم شد.

بهاره لنتس (عکس ↑)  یکی از آن ایرانیان تبعیدی مورد اشارۀ نکبت السلطنه است. بهاره که در مسابقه دختر شایسته ۲۰۱۳ جهان دوم شد، امسال در مسابقه دختر شایسته میان قاره‌ای (Miss Intercontinental) هم شرکت کرد.

پارسال بهاره که از ١۳ سالگی از ایران به  نروژ پناهنده شده و خانواده ای نروژی (لنتس) او را به فرزند خواندگی پذیرفتند در پاسخ به این سئوال که چرا با عنوان "دختر شایسته ایران" و نه "دختر شایسته نروژ" در مسابقات جهانی دختر شایسته شرکت کرده گفته بود:

"من به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم. دلم می‌خواهد زنان ایرانی صدای مرا بشنوند و این‌که من هم مثل آن‌ها در ایران سختی کشیده‌ام و کودکی سختی داشته‌ام. دلم می‌خواهد دختران ایرانی بدانند که باید اعتماد به نفس خودشان را بالا ببرند."

آهای سمانه ایکبیری، یاد بگیر.

بالا نوشته ای است که نزدیک به پنج سال پیش تقدیم شد. دیروز وزیر ۵۸ سالۀ شیلات کشور نروژ بدلیل مسافرت به ایران با دوست دختر ٢٨ سالۀ ایرانی بدون اطلاع به دولت نروژ مجبور به استعفا شد. آن دختر همان بهارۀ در نوشتۀ پنج سال پیش است.

از قرار معلوم بهاره خانوم پناهنده شده به نروژ مرتباً به ایران رفت و آمد داشته و در مصاحبه هایش در کار لانسه کردن حاکمیت فاشیسم آپارتاید جنسیتی زن ستیزی بوده که از آن به نروژ پناهنده شده.

اینکه برخی از ایرانیان، خصوصاً زنان که بدلیل آپارتاید جنسیتی حاکم بر کشور تحت ستم مضاعف قرار دارند، به کشورهای آزاد مهاجرت، فرار و پناهند میشوند ولی همواره در کار ماستمالی توحش وحوش حاکم بر ایران و بزک کردن چهرۀ کریه آن هستند از پدیده هایی است که تحقیق، ریشه یابی و درمان معضل بدخیم اجتماعی پس از رهایی از شر فاشیسم اصلاح ناپذیر دینی ایرانی کُش و ایران ویران کُن دست روانکاوان و روانشناسان را میبوسد.

خوشختانه در مقابل چنین پدیده هایی، کم نیستند بانوان آزادۀ ایرانی همچو بانوان نازنین افشین جم اینجا و اینجا، دریا صفایی اینجا و اینجا، مسیح علی نژاد اینجا و اینجا و .....

تنها راه رهایی، تلاش بی امان برای سرنگونی کلیت حاکمیت اصلاح ناپذیر فاشیست ها میباشد. تحریم های کمر شکن که شامل جلوگیری از صادرات یک قطره نفت میشود و کپی برداری از مُدل رهایی بخش در آفریقای جنوبی و برمه نقشه راه است.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک