اخیرا خبرقتل فجیع و وحشتناک داریوش مهرجویی و همسرش رو شنیدیم . مهرجویی یکی از هنرمندان برجسته سینمای قبل وبعد از انقلاب بود. خانمش رو متاسفانه نمیشناختم ولی اینطور که در مقالات خوندم ، ایشان هم دست به قلم و سناریو نویس بودند و هنرمند.

از صمیم قلب برای هردوی آنها ناراحت و غمگین شدم. هیچ انسانی سزاوار مرگی به اینگونه دهشتناک نیست .

مشکل کن فقط اینه که هنوز اسمی یا ردواین از قاتل نیست ! هنوز حتی علت این قتل هم مشهود نیست.

گمان زنی های زیادی در میدیا شده. شکل و ظاهر این قتل شبیه قتل فرخزاد و بختیار و فروهر و قتلهای زنجیره ای اون زمان است.

اما هنوز نفهمیدم که اگر اینکار توسط عوامل جمهوری اسلامی انجام شده ، چه انگیزه ای در کار بوده ؟ 

بنظرم خیلی ساده لوحانه است که به ویدیو ها و مستند هایی که از این دو بیرون آمده و در مورد روسری و نارضایتی های مالی صحبت شده ، دلیل این قتل باشند.

متاسفانه ما ایرانی ها عاشق هیاهو و جنجال هستیم . مهرجویی یک پیرمرد ۸۵ ساله شده بود که دیگه عملا هیچ اهمیتی برای هیچکس نداشت ، خصوصا برای جمهوری اسلامی که گوشش از این حرفها پره.

اگر هم واقعا دست ج ا درکار بوده ، صد در صد هدف واقعی چیز دیگری بوده. طبق معمول هر سال یک داستانی میسازند تا افکار عمومی رو بهش مشغول کنند و ملت همیشه در صحنه اینترنت هم که عاشق تایپ کردن هستند ، خبر رو با اب و تاب  پخش میکنند.

حال این سوال برای من پیش اومده : واتز د کچ؟ 

مهرجویی چرا به قتل رسید؟ آیا مسئله شخصی بوده ؟ آیا عوامل ج ا خواستند با اینکار افکار عمومی رو منحرف کنند ؟ چرا؟ 

آیا کسی تئوری کانسپیریشن جدیدی داره در اینمورد ؟ 

ما ها دیگه داریم در مقابل اخبار فجیع ایران، ضد ضربه میشیم . فجایع بیشمارند و تا وقتی که این نظام کثیف پابرجاست ، ادامه خواهند داشت.

اما تکلیف ما چیست ؟ 

آیا باید عادت کنیم که در مورد هر قتل فجیع به اینگونه ، با اب و تاب در موردش بحث کنیم و بدون دلیل و مدرک ، متهم رو اعلام کنیم .

راستش من هر چی در مورد مهرجویی یا خانمش میخونم و میبینم ، هیچ اطلاع درستی پیدا نمیکنم که «چرا» این اتفاق افتاده ؟ اینکه دنبال قاتل بگردیم ، بنظرم خیلی کار بیهودایه در این شرایط.

ایا دوستان اطلاعات بیشتری دارند ؟ یا نظر محکمی شاید ؟